Voorbeelden van mailing voor nieuwe klanten
Wanneer u op zoek bent naar leuke ideeën om nieuwe klanten te bereiken, dan kunt u daar met een mailing mee aan de slag gaan. Wanneer u kijkt naar een leuk voorbeeld voor nieuwe klanten, dan kunt u bijvoorbeeld kijken naar een changecard. Ook een gewoon kaartje kan nog altijd leuk zijn of een kaart met muziek sturen. Daarnaast zijn er ook bijzondere opties die net wat beter bij uw boodschap kunnen passen. Het is leuk om de mogelijkheden allemaal eens door te nemen.
Een changecard sturen
Een goed voorbeeld van een mailing voor nieuwe klanten is de changecard. Dit is eigenlijk meer dan een kaart. Dankzij het lamelleneffect kunt u er namelijk twee verschillende boodschappen op kwijt. U heeft enerzijds de kaart waar u mee begint, trekt u echter aan het lipje, dan komt er een hele andere kaart tevoorschijn. Dat betekent dus ook dat u hier heel veel mee kunt doen. Het is dus ook zeker de moeite waard om te bekijken hoe u hier uw boodschap mee kunt vertellen.
Er zit muziek in
Een ander voorbeeld van een mailing voor nieuwe klanten is de muziekkaart. Dit kan heel interessant zijn, juist ook omdat u meer zintuigen prikkelt op deze manier. Wat natuurlijk vooral een aantrekkelijk voordeel hiervan is, is dat u de muziek goed kunt aanpassen op de boodschap die u wilt verzenden. Wanneer u er muziek aan kunt toevoegen, dan maakt u de kans dat alles blijft hangen ook direct nog eens een stuk groter. Ook dat is natuurlijk een belangrijk voordeel te noemen, op die manier kunt u er veel mee bereiken.
Kiezen voor een gewoon kaartje
Het is ook mogelijk om een gewoon kaartje te versturen. Dat is misschien wel het standaard voorbeeld van een mailing voor nieuwe klanten. Het hoeft vaak helemaal niet ingewikkeld te zijn. U kunt juist op een hele simpele manier zorgen dat u toch gewoon onder de aandacht komt. Dit werkt al vele jaren op deze manier en zal ook in de komende jaren nog voldoende mogelijkheden bieden. Het is zeker de moeite waard om dus eens te bekijken of u misschien het best af bent met de simpele kaart waarop u uw boodschap kunt overbrengen.
Het gebruik van pop up technieken
Een voorbeeld van een mailing voor nieuwe klanten is ook de pop up. Het leuke hieraan is dat er een element van verrassing in zit, dit is natuurlijk wel heel aantrekkelijk. Op die manier kunt u namelijk zorgen dat u direct voorin de gedachten van de potentiële klant zit. Het is wel heel fijn wanneer u daar met een relatief gemakkelijk gebaar voor kunt zorgen. Het is in ieder geval de moeite waard om eens te bekijken wat er allemaal mogelijk is met deze techniek, u zult gegarandeerd op een positieve manier verrast worden.
Meer dan één pagina
Zou het niet makkelijk zijn wanneer u wat meer ruimte heeft op de kaart? Daarom is de turning card ook een voorbeeld van een mailing voor nieuwe klanten. Dit is namelijk het soort kaart dat uit meerdere pagina’s bestaat, waardoor u de kans heeft om meer dan een boodschap over te brengen. Het geeft u de mogelijkheid om een verhaal te vertellen, waardoor u uw klanten mee kunt nemen in uw verhaal. Dat is wel een hele interessante manier om iemand kennis te laten maken met uw bedriijf.
Met een cadeau
Ook een optie is de kaart met cadeau, dit wordt ook wel het brievenbuscadeau genoemd. Kleine gadgets en hebbedingetjes waren altijd al aantrekkelijk als optie om te geven aan potentiële klanten. Wanneer u dit via de post kunt doen, dan heeft u een mooi voorbeeld van een mailing voor nieuwe klanten. Het is een goede manier om te zorgen dat u ook meer biedt dan alleen een verkoop verhaal, u geeft er ook direct iets bij weg. Ook dat kan dus aantrekkelijk zijn.
Talloze andere mogelijkheden’
Dit waren slechts enkele voorbeelden van een mailing naar nieuwe klanten. Er is nog heel veel meer mogelijk. Wat vooral belangrijk is, is dat u kijkt naar wat goed past bij de doelgroep. Om daar dan vervolgens op in te haken. Juist door met een mailing aan de slag te gaan kunt u heel gemakkelijk verschillende mogelijkheden verkennen. Dit maakt het wel heel goed mogelijk om allerlei doelgroepen aan te spreken.