Niet een direct mailing product maar een geheel direct mail pakket! Dat is wat Royal Canin inzette voor hun grootste campagne van het jaar. Royal Canin is een katten- en hondenvoer merk dat wereldwijd bekend is. ”Kennis van en respect voor dieren is voor Royal Canin meer dan een slogan. Door de hond en de kat centraal te stellen, brengen we al meer dan 40 jaar voeding op de markt die is afgestemd op hun specifieke behoeften”. Door deze campagne worden 600.000 potentiele klanten via verschillende kanalen actief naar dierenspeciaalzaken gestuurd. In het pakket zijn verschillende kortingscodes en coupons te vinden. Daarnaast is er in het doosje ook informatie over de verschillende acties te vinden.
Direct mail Pakket
Het direct mail pakket geproduceerd voor Royal Canin is helemaal op maat gemaakt door middel van concept ontwikkeling. De direct mail producten zijn door de concept ontwikkeling in een nieuw jasje gestoken. Zo is de inhoud van het doosje afgeleid van de Pop-up Card en het inlegkaartje. De Pop-up Card gebruikt in het direct mail pakket van Royal Canin helemaal aangepast op de boodschap en de doelgroep van Royal Canin. De Pop Up is niet standaard maar uitgesneden in de vorm van een hondje en een kat. De afwijkende Pop-up past perfect bij Royal Canin. Ook verschijnt het Pop Up gedeelte niet op het moment dat de direct mail wordt opengevouwen, maar op het moment dat het doosje wordt geopend, springen het hondje en het katje gelijk in het oog.
Naast de Pop-up Card zat er in het doosje ook een inlegkaartje met een gratis coupon. De informatie over alle acties is te vinden op de, speciaal voor de concept ontwikkeling van Royal Canin, Z-Card. Een handige en compacte manier om alle praktische informatie over de acties aan te bieden. Door de Z-card uit te vouwen, komt er een berg aan informatie te voorschijn. Zo worden ontvangers van het direct mail pakket goed geïnformeerd.
Interesse voor concept ontwikkeling of een direct mail pakket?
Bent u geïnspireerd door de case met betrekking tot concept ontwikkeling en wilt u weten wat de mogelijkheden voor uw bedrijf zijn? Of heeft u wellicht interesse om zelf ook een direct mail pakket samen te stellen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met één van onze medewerkers. Zij denken graag met u mee om een succesvolle mailing op te zetten. Nieuwsgierig geworden naar al onze direct mailing producten? Neem dan eens een kijkje op de direct mail product pagina. Meer inspirerende cases lezen over concept ontwikkeling? Bekijk dan eens de concept ontwikkeling voor Autocable.