Opvallende direct mailing adresseren
U heeft een keuze gemaakt uit de verschillende direct mailing producten en een ontwerp gekozen. Nu komt de volgende stap in het proces van uw direct mailing: het adresseren en verzenden. U kunt ervoor kiezen om zelf de adressering van uw direct mail te verzorgen, maar het is mogelijk om de adressering van uw direct mailing producten uit handen te geven. Het enige wat u hoeft te doen is een Excel bestand aanleveren met daarin de NAW gegevens van uw klanten en relaties. Tegen een meerprijs laten wij vervolgens de NAW gegevens van uw klanten en zakenrelaties op de envelop drukken. Voor de selfmailers is geen envelop nodig: de NAW gegevens worden direct op het product gedrukt. De adresgegevens worden net als de rest van het drukwerk, full colour gedrukt. Naast het drukken van de adressering is het ook mogelijk om de direct mailing producten te personaliseren. Door uw klant of relatie met zijn of haar naam aan te spreken, zorgt u ervoor voor een persoonlijke mailing met het effect dat de ontvanger zich speciaal voelt. Of u uw mailing personaliseerd of niet, de keuze is vervolgens aan u of u de mailing zelf of via LocoMail wilt versturen. Wanneer u de direct mail laat adresseren door LocoMail kunnen wij uw direct mail voor u versturen.
Uw direct mailing versturen
Indien gewenst, kunnen wij uw opvallende direct mailing verzenden. Afhankelijk van het product, oplage, en de doorlooptijd kunnen wij kijken welke verzenddienst het beste bij u past. Wij geven een advies, maar de keuze ligt uiteindelijk bij u. Wanneer u uw direct mailing laat verzenden bij LocoMail, heeft u de keuze uit twee aanbieders: Post NL en Royal Mail.
Post NL maakt onderscheid tussen verschillende categorieën pakketpost: klein, groot en bijzonder. Onder de categorie bijzonder vallen direct mailing producten met een bijzonder uiterlijk, zoals het BliQje en de flessenpost. Een 5 Card wordt, door de open zijkanten, door Post NL ook gezien als bijzonder in plaats van klein. Voor de verzending heeft Post NL drie mogelijkheden: 24 uur levering, 48 uur levering en 72 uur levering. Wanneer u de producten snel wilt versturen of wanneer een nauwkeurige levering belangrijk is, is de 24 uur levering de beste optie. De 72 uur levering is een goedkopere optie, maar daarbij is de levering afhankelijk van bepaalde dagen in de week: maandag, woensdag en vrijdag. Voor een levering in het buitenland heeft Post NL 2 mogelijkheden: Priority (2-3 dagen) of Standaard (5 dagen).
Royal Mail hanteert in tegenstelling tot Post NL geen categorieën voor pakketpost in Nederland maar een staffel die gaat per gram. Dit kan voor direct mailing producten met een bijzonder uiterlijk voordeliger zijn. Voor verzending naar het buitenland hanteert Royal Mail ook een ander systeem. Royal mail heeft een samenwerking met post bedrijven in bijvoorbeeld België en Duitsland. Het pakket met uw direct mail kan worden toegestuurd naar Royal Mail en zij zorgen ervoor dat het bij het postbedrijf in het buitenland terecht komt. Tegen hogere portokosten kan de direct mail ook met koerier naar Royal Mail worden verstuurd. De levering bij Royal Mail is wel aan dagen gebonden; alleen op maandag en vrijdag kunnen pakketten worden verstuurd en het duurt dan ongeveer 3-4 dagen voordat het wordt geleverd.
Op basis van het product, de oplage en de doorlooptijd zullen we u een advies geven voor welke verzenddienst het beste bij u past. De keuze is uiteindelijk aan u. Heeft u nog vragen over onze direct mail producten, de adressering of verzending? Aarzel niet om contact op te nemen met één van onze medewerkers. Zij denken graag met u mee.