Dit jaar hebben we kennis gemaakt met Koningsdag nieuwe stijl! En dat is overal wel goed bevallen! Geen statige tour door de stad maar een feestje. De prinsjes gingen los op de muziek van onder andere Afrojack en Nielson. Dordrecht trok deze Koningsdag tussen de 20.000 en 25.000 bezoekers. In Amsterdam waren zelf een kwart miljoen bezoekers! Een gelegenheid of feestdag als Koningsdag is de uitgelegen kans voor direct marketing. De Kroontjes ‘King of Pop’ van Radio 10 zijn een direct marketing voorbeeld uit het boekje.
Koningsdag kan niet zonder Kroontjes en dat heeft Radio 10 goed begrepen. In plaats van oranje Kroontjes in te zetten op deze landelijke feestdag, hebben ze de Kroontjes laten bedrukken met het logo en de kleuren van Radio 10. Daarnaast de boodschap ‘King of Pop’ op de Kroontjes, en de Kroontjes zijn helemaal afgestemd op het merk. De DJ’s van Radio werden letterlijk gekroond tot ‘King of Pop’. Maar wel maar voor een dagje.
De boodschap en het merk waren goed te zien en duidelijk. Plus het groen stak ook lekker af tegen de Oranje gekleurde menigte. Op het Faberplein in Nijmegen stonden de Kroontjes centraal op de DJ booth. Niet te missen. Vervolgens heeft Radio 10 de Kroontjes niet alleen gebruikt fysiek gebruikt als direct marketing. Ze hebben de Kroontjes ook verspreid via de Sociale Media. Zo zijn er op Twitter verschillende foto’s gedeeld waarop de Kroontjes te zien zijn. En ook op Facebook kwamen de Kroontjes terug! De aandacht via Internet maakte het direct marketing voorbeeld sterker. Online en Offline kanalen vulden elkaar aan. Zoals gezegd, een direct marketing voorbeeld uit het boekje!
Kroontjes kunnen natuurlijk voor meerdere feestdagen worden ingezet, denk bijvoorbeeld aan het EK of WK. Wanneer veel mensen bij elkaar zijn is dé ultieme kans voor direct marketing. Denk groot: een heel stadion of een plein vol met kroontjes met uw bedrijfsnaam. Ongetwijfeld krijgt uw bedrijf de aandacht! Meer weten over de mogelijkheden van de Kroontjes? Laat een eigen Kroontje maken!
Tot de volgende GESPOT!
LocoMail Man is de nieuwe vertegenwoordiger van LocoMail en hij spot voor jullie succesvolle cases, nieuwe ontwikkelingen en leuke weetjes. Hij is creatief, flexibel en zijn interesse voor direct marketing zorgt ervoor dat hij altijd op de hoogte is van de laatste trends. Hebben jullie vragen voor hem? Stel ze gerust! Bij LocoMail Man staat service voorop en hij denkt dan ook graag mee om een succesvolle mailing op te zetten.