Een leuk mailing voorbeeld die u niet wilt missen
Een persoonlijke benadering van klanten en prospects is in elke branche van groot belang. Direct mail is een prima manier om snel en gecontroleerd een grote groep ontvangers met hetzelfde bericht te bereiken. Hierdoor kunt u het personaliseren en voelen uw klanten zich ook gewaardeerd.
Wilt u hier nou meer over weten? Lees dan vooral verder!
Wat is direct mailing?
Het doel van mailing (of direct mail) is over het algemeen om een reactie te krijgen op bijvoorbeeld een bestelling of een afspraak. Mailing kent 2 verschijningsvormen die worden gekenmerkt door de verzendmethode. Een mailing voorbeeld is het verzenden per post en e-mail.
Direct mail is de oudste en de meest populaire. Een e-mail wordt over het algemeen als ongevraagde e-mail (spam) beschouwd en verdwijnt in de meeste gevallen ongeopend in de virtuele prullenbak.
Waarom kiezen voor direct mailing?
De computer, het internet en de smartphone: deze drie uitvindingen hebben de afgelopen decennia ons privé- en professionele leven volledig hervormd. Daardoor communiceren we nu op heel andere manieren met elkaar. In de meeste bedrijven vindt de meeste communicatie met klanten tegenwoordig digitaal plaats: via de website van het bedrijf, sociale media, maar vooral via e-mail. Het resultaat: we krijgen allemaal te veel e-mails.
Ook stellen we vast dat e-mail als communicatiemiddel steeds minder effectief wordt. Zolang u gemiddeld één e-mail per dag ontvangt, houdt u het goed in de gaten, maar als het aantal groeit – vijf, tien, vijftig e-mails per dag – wordt u kieskeurig. Deze “inbox overload” verkleint de kans dat consumenten uw berichten daadwerkelijk openen, laat staan lezen en doorklikken naar uw website.
Als bedrijf kunt u hier op verschillende manieren op inspelen. Sommigen kiezen ervoor om minder e-mails te verzenden en alleen de belangrijkste informatie via e-mail te delen. Anderen personaliseren hun nieuwsbrieven, zodat de inhoud echt is afgestemd op elke ontvanger. Goede strategieën, maar er is natuurlijk nog een ander effectief alternatief: direct mail.
Leuke mailing voorbeelden vindt u online bij dé specialist
Met direct mail verrast u uw (potentiële) klanten op een unieke manier. Elke direct mail die u via LocoMail bestelt bevat een verrassingseffect, heeft een opvallende vorm of feature, waarmee u opvalt. In een wereld waar men wordt overladen met reclame en informatie door de bus of via e-mail, is het interessant om hier een andere draai aan te geven. Een direct mailing waar men wel blij van wordt en het niet automatisch in de prullenbak gooit. Door bijvoorbeeld, voor een Pop up Kubus pennenhouder te gaan, geeft u uw (potentiële) klant een presentje en is uw informatie of boodschap altijd binnen handbereik.
Bekijk de diverse soorten mailing voorbeelden op onze website en kies voor de direct mail die aansluit bij uw wensen. Wilt u weten welk type direct mailing voor uw boodschap geschikt is of hoe u het beste de informatie erop kwijt kunt? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Onze specialisten staan klaar om u te helpen.