De bomen beginnen kaal te worden, de eerste autoruiten zijn gekrabd en de winkels liggen weer vol met kerstviering: het eind van het jaar komt dichterbij! En met 2017 in zicht is dit het moment om het concept voor uw eindejaarsmailing of nieuwjaarsmailing uit te gaan werken. Neem in de uitwerking van de mailing zeker de punten mee uit deze blog om een opvallende direct-mail te kunnen versturen die helemaal voldoet aan de laatste einde- en nieuwjaarsmailing trends!
Functioneel & Duurzaam
De belangrijkste trends die we u mee willen geven is om te kiezen voor een duurzame, functionele mailing. Het versturen van een functionele mailing heeft meerdere voordelen. Zo investeert u niet in een eindejaarsmailing die na het openen door de ontvanger snel in de papierbak verdwijnt maar in een mailing product dat misschien wel hele jaar zichtbaar blijft op het bureau.
Er zijn verschillende soorten functionele mailingen, maar om de aandacht van de ontvanger te trekken, kunt u uiteraard het beste kiezen voor een opvallend en ongewoon mailing product. Het beste voorbeeld van een opvallend product is en blijft de Out of the Box Card. Een product dat letterlijk uit de envelop springt wanneer deze door de ontvanger geopend wordt. Inmiddels zijn er vele variaties op de Pop-up producten, zoals een piramide, een huisje of een hexagoon vorm.
Het product zelf trekt de aandacht maar de functionaliteit kan zitten in twee aspecten. De Pop-up producten kunnen worden bedrukt met een jaarkalender, of kunnen worden uitgevoerd met pennengaten. In beide gevallen is het een handig product dat, door het een prominente plek op het bureau te geven, de aandacht blijft trekken. Ook weken na ontvangst van de mailing.
Koppeling met online
Een andere belangrijke trend is een koppeling tussen een offline mailing en een online actie. Ook hierin zijn tal van mogelijkheden. Maar u kunt bijvoorbeeld denken aan het plaatsen van een kortingscode op het mailing product waarbij u verwijst naar een speciale online actie pagina waar de kortingscode verzilverd kan worden. Een leuke manier om uw sales voor het einde van het jaar nog even een boost te geven of het jaar goed te beginnen.
Ook het plaatsen van een QR code is mogelijk op een mailing product. Via zo’n code kunt uw de ontvangers via hun telefoon doorsturen naar bijvoorbeeld een exclusieve nieuwjaarswens of geeft u relaties alvast een idee wat de plannen voor 2017 zijn.
Personalisatie
Een eindejaarsmailing is het perfecte middel om klanten, relaties of werknemers prettige feestdagen toe te wensen en ze te bedanken voor de fijne samenwerking van het afgelopen jaar. Maar de mailing is tegelijkertijd een mooi moment om relaties weer op scherp te zetten voor het nieuwe jaar. Zorg er daarom voor dat uw mailing gepersonaliseerd is! Laat de naam van de ontvanger niet alleen terugkomen op de envelop maar ook op het mailing product of op de inlegkaart. Zo weet de ontvanger dat hij niet de zoveelste persoon uit het klantenbestand is, maar dat de mailing met zorg en aandacht is ontwikkelt.
Uw eigen mailing
Bij LocoMail kunt u voor een opvallende eindejaarsmailing al terecht bij een oplage vanaf 20 stuks. Dit maakt het voor ieder bedrijf mogelijk om een unieke mailing te laten produceren. We denken graag mee over het concept en het toepassen van een van bovenstaande eindejaarsmailing trends. Dankzij een opvallende en persoonlijke mailing in combinatie met het functionele product bent u verzekerd van succes!
De tijd vliegt en het nieuwe jaar komt sneller dichterbij dan we willen geloven. Ga daarom gelijk aan de slag! Kies een direct-mailing product uit, en tover het om tot een succesvolle eindejaarsmailing. Zo bent u er zeker van dat de eindejaarsmailing nog voor de feestdagen verstuurd kan worden!