Direct mail schrijven? Start met deze 3 tips:
Een direct mail versturen kan lastig zijn, voordat deze namelijk bij de ontvanger van de direct mail op de mat ligt, is er al een groot proces achter de rug. Wat maakt een direct mail succesvol en hoe kunt u een direct mail schrijven die succesvol is? We hebben in deze blog een paar fijne tips voor u op een rijtje gezet, lees daarom snel verder:
Tip 1: AVG en privacy gevoelige informatie bij een direct mail schrijven
Uiteraard is het belangrijk dat de direct mail bij de juiste persoon aankomt. Bij het versturen van een direct mail heeft u te maken met AVG en privacy gevoelige informatie omdat u met persoonsgegevens te maken heeft. Daarom is het belangrijk om te voorkomen dat de direct mail in verkeerde handen valt. Daarnaast is actualiteit een ontzettend belangrijke factor rondom het verzenden van direct mail.
Tip 2: Direct mail schrijven doet u met de juiste content
Hoe schrijft u een direct mail? Dat doet u door de mailing niet te lang te maken. Het is belangrijk dat bij een direct mail schrijven de tekst kort en duidelijk is zodat de boodschap van de direct mail direct overkomt. Daarnaast gebruikt u één soort lettertype dat goed leesbaar is. Een goede call-to-action is onmisbaar bij een direct mail schrijven. Daarom schrijft u de direct mail niet vanuit uzelf, maar vanuit de behoefte van de ontvanger.
Uiteraard is het ook belangrijk om expliciet gebruik te maken van personalisatie. Persoonlijk communiceren is namelijk veel effectiever. Natuurlijk is het hierbij van belang dat u de gegevens van uw relatie op orde heeft. U gebruikt in plaats van meneer/mevrouw altijd de voor- en achternaam. Daarnaast kunt u gebruik maken van interesses van uw relatie waar u vanaf weet, de woonplaats en eventuele hobby’s. Allemaal punten die bij een direct mail schrijven aan bod komen en u kunnen helpen met een direct mail verzenden die in het geheugen gegrift blijft van uw relatie.
Tip 3: Het design van de direct mail
Wanneer u de juiste content op een rijtje heeft voor een direct mail schrijven is natuurlijk het design van de direct mail aan bod samen met de enveloppe. Hoe zorgt u ervoor dat de enveloppe van de direct mail geopend wordt en hoe laat u een onuitwisbare indruk achter?
De volgende punten helpen u hier zeker bij:
- Zorg ervoor dat u uw relatie nieuwsgierig maakt. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door een give away toe te voegen. Er ontstaat zo een bobbel in de envelop waardoor de ontvanger nieuwsgierig zal worden. Ook kunt u een gekleurde enveloppe gebruiken of een tekst op de enveloppe laten drukken. Op deze manier prikkelt u de nieuwsgierigheid van de ontvanger en zal uw direct mail zeker geopend worden
- Afwijkend formaat. Een enveloppe moet dus opvallen. Dit kunt u ook creëren door een afwijkend materiaal of afwijkend formaat van de enveloppe te gebruiken.
- Zorg voor herkenbaarheid. Combineer de huisstijl van uw bedrijf consistent door in de enveloppe.
Het ontwerp van de direct mail zelf
Wanneer u een direct mail schrijven gaat moet het uiterlijk van de direct mail natuurlijk ook onvergetelijk zijn. Bij LocoMail creëert u een fantastische direct mail uit onder onze verschillende direct mailing ontwerpen. De direct mailings die verkrijgbaar zijn bij LocoMail zullen de ontvanger verrassen, enthousiasmeren en uiteraard een onvergetelijke indruk achterlaten. Zo hebben wij verschillende succes verhalen zoals onder andere het ‘Custom made brievenbusdoosje voor KLM’.
Enkele voorbeelden van onze fantastische direct mailings zijn:
- Pop up kubus
- Turning card
- Schuifkaarten
- Movecard
- Changecard
- Muziekkaart
- Brievenbusdoosje+
Wanneer u een keuze maakt uit een van onze direct mailings om uw direct mail te schrijven weten wij zeker dat u geen spijt zult krijgen. Belangrijk hierbij is natuurlijk het verzenden van de direct mail bij de juiste timing.
Wilt u een direct mail schrijven en hebben onze direct mailings u overtuigd? Vraag dan een gratis sample pakket aan of vraag een offerte op om de perfecte mailing samen te stellen voor uw boodschap.