Hoe breng je een organisatie op de hoogte van een nieuw jaarplan, zonder dat dit een lang en saai verhaal wordt? Met een opvallende direct mailing trek je de aandacht van de ontvanger, zodat de boodschap goed over wordt gebracht. Dit is wat NEP goed in de praktijk heeft gebracht door een ludieke variant van de Custom Made Out of the Box card. Deze direct mailing hebben zij namelijk in de vorm van een vrachtwagen gegoten.
Case NEP
NEP voorziet internationale opdrachtgevers van technologie, mensen en kennis om grote evenementen te produceren en zichtbaar te maken voor een wereldwijd publiek. Met de direct mailing willen zij terugblikken op het afgelopen jaar en collega’s uitnodigen om een enquête in te vullen met ideeën en tips voor het jaarplan van 2022.
De Custom Made Out of the Box card is gemaakt in de vorm van de televisieregistratie-vrachtwagens van NEP (formaat 11x11x21 cm). Deze worden gebruikt voor het transport voor apparatuur voor televisieregistraties. De envelop van de direct mailing is multifunctioneel. Op de ene kant staat namelijk alle tekstuele informatie en de andere kant is vormgegeven als een weg, waardoor de vrachtwagen hierop neergezet kan worden.
Praktische informatie
Er zijn 1050 stuks van deze direct mailing ontwikkeld, geproduceerd en verstuurd en dat allemaal binnen één week. De direct mailing is erg effectief, omdat het onder andere de volgende aspecten bevat:
- Dubbelijzig gedrukte envelop, voor zoveel mogelijk informatie en multifunctioneel gebruik
- Uitsparingen in de envelop mee ontworpen, zodat de vrachtwagen hier als display op kan staan
- De direct mailing bevat confetti, waardoor de aandacht van de ontvanger meteen wordt getrokken bij het openen van de envelop
Naast deze vorm van de Custom Made Out of the Box kaart zijn er nog veel meer mogelijkheden. Denk aan verschillende formaten, vormen en enveloppen. Bekijk het overzicht van de verschillende pop-up mailings. Ook is het mogelijk om een sample box of een offerte aan te vragen van een direct mailing naar keuze.