SKIM is een internationale customer insights agency met kantoren verspreid over de gehele wereld. Al meer dan 35 jaar zijn ze een gewaardeerde partner voor multinationals in verschillende sectoren. En nu zijn ze op zoek naar nieuwe collega’s om hun internationale team te versterken. DNA staat centraal in de boodschap. Is jouw DNA een match met het DNA van SKIM? Deze boodschap is niet alleen doorgevoerd in het ontwerp maar in de gehele mailing. Het gecompliceerde van DNA is namelijk ook terug te vinden in het door SKIM gekozen acquisitie middel: de Turning Card.
Visitekaartje als acquisitie middel
Voor deze uiting is gebruik gemaakt van de Turning Card in het visitekaartje formaat. Maar dit visitekaartje is net wat anders ingericht dan zoals traditioneel bekend. Het visitekaartjes is niet gekoppeld aan een persoon, maar aan het gehele bedrijf. Op de voorkant van de vouwkaart wordt de werkzoekende aangesproken: “Looking for a next step in your career”? Deze vraag triggert de ontvanger van het visitekaartje om de boodschap binnen in de uiting te ontdekken. Zodra de ontvanger de eerste pagina’s opent, wordt een QR-code zichtbaar. De volgende pagina toont verschillende eigenschappen die voor SKIM belangrijk zijn: o.a. internationale oriëntatie, analytische skills en ambitie om je dromen na te jagen. Op de achterkant van de Turning Card staat nog wat extra informatie over het bedrijf vermeld en de boodschap om contact op te nemen wanneer de lezer denkt een DNA match te zijn met SKIM.
SKIM denkt ‘out of the box’ en zet het visitekaartje in als acquisitie middel. Wilt u ook de mogelijkheden van een direct mailer als acquisitie middel bespreken? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met u mee om uw uiting zo goed mogelijk vorm te geven. Natuurlijk zijn wij ook bereikbaar voor andere vragen met betrekking tot ons direct mail assortiment.