Ondanks dat het weer iets anders laat zien de afgelopen week, is het nog steeds zomer. Wanneer je naar buiten kijkt, doet het meer denken aan de herfst en we worden maar weer eens geconfronteerd met het feit dat het in Nederland nooit lang zomer is. Voordat je het weet is de vakantie periode weer voorbij en dan komt het einde van 2015 alweer in zicht. Op het gebied van direct mail wil dit zeggen dat het weer tijd wordt voor de eindejaar mailingen!
Een eindejaarsmailing sluit het jaar goed af. Stuur klanten, relaties of werknemers een originele direct mail met een dankwoordje voor het afgelopen jaar, of juist een nieuwjaarswens. Zorg ervoor dat jouw eindejaarsmailing opvalt, stuur dus geen e-mail die verdwijnt tussen 100 gelijke anderen. Een eindejaarsmailing via direct mail valt op en versterkt niet alleen de relatie met klanten en zakenrelaties, het kan er ook voor zorgen dat jouw bedrijf nog een eindsprint maakt wat betreft omzet. Want eindejaar mailingen kunnen meer dan de ontvanger fijne feestdagen toewensen. Verspreid met een opvallende direct mail bijvoorbeeld een eindejaar aanbieding of vraag of (ex)klanten het bedrijf kunnen aanbevelen bij vrienden.
Direct mail en eindejaarsmailing
Alle direct mail producten zijn om te toveren naar succesvolle eindejaar mailingen. Maak de eindejaarsmailing functioneel voor de ontvanger door het toevoegen van een agenda van 2016. De positieve en persoonlijke boodschap gecombineerd met een functioneel aspect: succes gegarandeerd. Vergeet bij een eindejaarsmailing niet dat personalisatie essentieel is. “De beste wensen” of “Bedankt voor het succesvolle jaar” maken minder tot geen indruk wanneer de direct mail niet gepersonaliseerd is.
Misschien denk je nu het einde van het jaar duurt nog wel even, maar zorg ervoor dat je op tijd begint met het opstellen van een concept en een ontwerp voor jouw eindejaarsmailing. Raffel een van de belangrijkste momenten van het jaar niet af met een e-mail, maar stuur een opvallende direct mail. Sluit het jaar goed af, of maak een vliegende start: een goede eindejaarsmailing kan het verschil maken.
[column col=1/4] [/column] [column col=3/4]
LocoMail Man is de nieuwe vertegenwoordiger van LocoMail en hij spot voor jullie succesvolle cases, nieuwe ontwikkelingen en leuke weetjes. Hij is creatief, flexibel en zijn interesse voor direct marketing zorgt ervoor dat hij altijd op de hoogte is van de laatste trends. Hebben jullie vragen voor hem? Stel ze gerust! Bij LocoMail Man staat service voorop en hij denkt dan ook graag mee om een succesvolle mailing op te zetten.