Het Haringseizoen gaat volgende maand van start. En in de juiste omstandigheden, is de Hollandse Nieuwe uitgegroeid tot een lekkere vette vis. Belangrijk hiervoor is dat er genoeg voeding in het water te vinden is. De specialisten van het Visgilde houden de voeding in het water goed in de gaten, zodat ze de hoogste kwaliteit haring kunnen garanderen op het moment dat het er om doet. En dat is tijdens de veiling van het eerste vaatje op de Haringparty’s.
10 juni 2015 is het officiële begin van het haringseizoen, en traditiegetrouw zien we dan ook in verschillende plaatsen Haringparties terugkomen. In onder andere Goes, Zeewolde, Nijmegen en Utrecht komt zakelijk Nederland bijeen om samen de haring te proeven, een drankje te drinken en te netwerken. Sommige noemen dit evenement dan ook wel hét netwerk evenement van het jaar! Maar Haringparty’s zijn meer dan alleen proeven en netwerken. Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe wordt geveild, en hier draait het natuurlijk om. De opbrengst gaat traditiegetrouw naar een goed doel. Elk jaar wordt er een ander goed doel gekozen. Dus laat de zaken mensen tijdens het haring eten maar flink tegen elkaar opbieden! Wie zullen er dit jaar naar huis gaan met de eerste vaatjes Hollandse Nieuwe?
Opvallend is trouwens dat meer dan de helft van de haring eters ouder is dan 50 jaar. En van de jongeren tot 30 jaar eet nog geen 10 procent wel eens een haring. Volgens het Visgilde komt dit doordat jongeren het niet meer vanuit huis mee krijgen om een haring te eten. Toch kent de jeugd de traditie van het haring happen wel; haring happen staat namelijk op plaats 10 van de meest bekende Nederlandse tradities.
Terug naar de Haringparty’s, om dit netwerkevenement te mogen bezoeken moet je worden uitgenodigd. Het is een exclusief evenement en dus alleen genodigden worden over het algemeen toegelaten. Heel zakelijk Nederland wil vertegenwoordigd worden op een Haringparty, maar dit is alleen voor een paar gelukkige weggelegd. Het is speciaal om een uitnodiging te ontvangen, maar het kan nog specialer! Denk bijvoorbeeld aan een opvallende direct mail in de vorm van een BliQje. Het BliQje met Pull Open sluiting past natuurlijk perfect bij de opening van het Haringseizoen. De boodschap oftewel in dit geval, de uitnodiging, zit letterlijk ingeblikt. De ontvanger van de mailing moet aan het lipje trekken om de boodschap te ontluiken. Zowel de boodschap
binnen in het BliQje als het label op de voorkant van het BliQje kunnen helemaal worden aangepast op uw evenement. Zo ook voor uw Haringparty! Nodig uw gasten op een speciale manier uit en ga voor deze opvallende direct mail. En de uitnodiging voor de Haringparty zal zeker opvallen; het BliQje is namelijk een selfmailer en hoeft dus niet in een envelop te worden verstuurd.