De DM betekenis en wat houdt het in?
Direct mail is een vorm van fysieke direct marketing waarbij u (potentiële) klanten zelf per post bereikt. Meestal per post of kaart, maar er zijn ook meer verrassende mogelijkheden voor direct mail. Bij het versturen van een pakketje valt er bij wijze van spreken een klein cadeautje op de deurmat. De brief zal zeker opvallen en uitnodigen om hem te openen. Met deze mailing kunt u echt een ervaring bieden die volledig is afgestemd op uw bedrijf of het product dat u aanbiedt.
Meer weten? Lees dan hieronder verder.
Wat kunt u bereiken met Direct mailing?
Wilt u nieuwe klanten krijgen of bestaande klanten benaderen met een aantrekkelijk aanbod? Dan is direct mail een effectieve en bewezen manier om in contact te komen met uw klanten en prospects. Met het gebruik van direct mail kunt u verschillende doelen hebben: meer bezoekers op uw website, gerichte afspraken, aanmeldingen op uw social media kanalen, nieuwe aankopen of campagnes.
Direct mail wordt ook veel gebruikt in loyaliteitscampagnes. Denk aan een verrassing voor de verjaardag van uw klant of een persoonlijk bedankje voor een recente aankoop. Direct mail is de manier om aan de top te blijven en meer connecties met uw bedrijf te maken. Dit is simpelweg de DM betekenis.
Het voordeel van DM
Consumenten hebben nog een lichte voorkeur voor gedrukte media. Daarom is direct mail perfect geschikt om deze doelgroep te bereiken. Echte e-mail leest beter, is betrouwbaarder en brengt berichten beter over dan online. Bovendien is het tussen al het drukke verkeer online steeds moeilijker om op te vallen en de aandacht van uw (potentiële) klanten te trekken. Direct mail biedt op dit gebied veel mogelijkheden. Mensen ontvangen altijd liever persoonlijke post en besteden er meer aandacht aan dan e-mail. Dit geeft u de mogelijkheid om uw (potentiële) klanten te verrassen met een interessant aanbod.
En het zorgt dan ook voor goede mogelijkheden op marketinggebied en is dus iets wat u zeker niet mag vergeten. Als u een onderneming heeft en uw klanten daarin wilt bereiken of bedanken. Dus wij bevelen u dan ook ten zeerste aan om gebruik te maken van Direct mailing, zodat u het meeste eruit kunt halen op marketinggebied.